Agentiile de indoor advertising Elevate si Sugar Media au lansat entitatea Indoor Partnership in ianuarie 2010, dupa modelul unei regii de vanzari, cu care si-au propus sa atraga venituri de circa 750.000 euro in primele 6 luni de activitate si o cota de piata de 42% pana la finalul lui 2010, in conditiile in care piata de indoor advertising s-a ridicat la aproape 6 milioane euro in 2009.
In primul trimestru al lui 2010, parteneriatul a generat venituri de 500.000 de euro si un plus de 40% in portofoliul comun de clienti, conform declaratiilor reprezentantilor celor doua companii.
Acum, Indoor Partnership a intrat in stand-by. De ce?
„Am ajuns intr-un punct in care nu mai intrevedeam suficiente beneficii, nici pentru Elevate, si nici pentru Sugar Media. Asa ca am decis sa suspendam parteneriatul pentru o perioada. Avem insa toate sansele sa il reluam”, a declarat managing partner-ul Elevate.
Potrivit acestuia, veniturile cumulate in 2010 de Indoor Partnership sunt mai mari comparativ cu cele raportate impreuna de Elevate si Sugar Media in 2009.
Impreuna, Elevate si Sugar Media au generat anul trecut venituri de circa 1,3 milioane euro, din care circa 400.000 – Elevate, si 900.000 – Sugar Media, conform datelor depuse la Ministerul de Finante.
„Noi, cel putin, suntem in crestere. In primele 10 luni ale lui 2010 am egalat veniturile din 2009. Probabil pana la finalul anului vom reusi sa crestem cu peste 10%”, a afirmat Tudor Maxim, seful Elevate.
Constantin Caciur, directorul Sugar Media, nu a putut fi contactat pana la ora publicarii materialului pentru detalii suplimentare.
Regia Indoor Partnership a folosit un model unitar de ofertare-contractare-facturare-service-monitorizare. Vanzarile Elevate si Sugar Media pentru agentiile de media si marii advertiseri ar fi trebuit sa fie operate exclusiv prin Indoor Partnership.
Pool-ul format de Elevate si Sugar Media a fost prima entitate de acest gen pe piata de indoor. Principalele pool-uri din Romania sunt formate din agentii de media full service, printre care Aegis Media Central Services (Tempo Media, Carat), Publicis Groupe Media (Zenith Media, Optimedia, Starcom MediaVest) sau Agentia Romana de Media (Next, Odyssey, Propaganda, Spoon).
Printre clientii comuni operati de Indoor Partnership se numara companii ca Orange, Cosmote, Romtelecom, Unilever, Colgate Palmolive, Avon, Danone, Coca Cola, Ursus, Heineken, Orkla, Porsche, Renault, Opel, Chevrolet, Mitsubishi, Banca Romaneasca, Visa.